2011. január 31., hétfő

Hétvégi termés: lencsegulyás!

A hétvégén főztem... első hallásra extrémnek tűnhet, nekem is az volt, de a kíváncsiságom erősebb volt :) mindenféle elképesztő és hajmeresztő receptet találtam a témában, szal végül úgy döntöttem, kicsit innen, kicsit onnan, kicsit magamtól, a végeredmény pedig valami eszméletlenül finom leves lett!!!!! :)

A recept (by Jeanner):

- egy nagy darab csülök (lehetőleg csonttal)
- 1/2 kiló lencse (válogatás nélkül annyi)
- répa, ízlés szerint
- némi pirospaprika
- egy fej hagyma
- 5-6 fej fokhagyma
- babérlevél, kömény
- erőspaprika
- némi olaj

Elkészítés:

A némi olajon megpirítjuk a kockára vágott hagymát, majd tűzről lehúzva megszórjuk paprikával, ízlés szerint, bár érdemesebb kicsit többet tenni rá, a gulyás úgy szép, ha jó piros :) Visszatéve a tűzre először csak kevéske vízzel öntjük fel, elkavarjuk egyenletesre a paprikát, majd beletesszük a csülköt, felengedjük annyi vízzel, ami pont ellepi és hagyjuk a vizet felforrni. Ha felforrt, beletesszük a köményt, ízlés szerint, némi babérlevelet, a fokhagymát, óvatosan megsózzuk és beleszórjuk az erős paprikát is. Hagyjuk főni (ez kb. egy óra), közben sűrűn szellőztetünk, mert a fövő csontnak eléggé borzasztó szaga van. Ha ezen túl vagyunk, hozzáadjuk először a megpucolt répát (én gyorsfagyasztott bébirépát használtam), és ezt is főzzük egy fél órát. Ezt követően beletesszük az előzetesen már beáztatott lencsét, ezt is 3/4 puhára főzzük, beleszedjük a galuskát/csipetkét, kinek mi a szimpatikus, de hagyhatjuk üresen is :) Nem mondom, hogy gyorsan megvan, de laktató, és isteni finom :)

2 megjegyzés:

  1. Én eddig nem tudtam a létezéséről, de tetszik, az az igazság :) most már mi is szeretjük :D

    VálaszTörlés