2010. augusztus 10., kedd

A leszokók fajtái

Újabb kényes kérdéshez érkeztünk. Szokjunk le, de hogyan. A miértet már kitárgyaltuk.

A leszokáshoz többféleképpen is neki lehet látni. Vannak, amik eleve zsákutcák, és talán néhány, ami jó módszer.

1.) "Minden nap kevesebbet szívok":

Eleve halálra van ítélve. Sajnos az utolsó egy szálat sose teszik le, cserébe elkezdenek minden nap többet szívni, és ott vannak, ahol a part szakad. Persze akad egy-két szerencsés, akinek ez sikerült (már ha sikerült, és nem csak zugbagósok lettek), ez a hír természetesen futótűzként terjed, és minden leszokni vágyót a könnyű leszokás reményével kecsegtet. Cserébe több kínt okoz, mint örömet, és leszokni sem fogunk tudni.

2.) "Leteszem a cigit és kész!":

Ez alapvetően egy célravezető módszer, de! Ha nincs mögötte elhatározás, alanyunk hirtelen elviselhetetlen szörnyeteggé változik. Szeme szikrát szór, torkából néha lángok törnek fel. Nem azt mondom, a legszilárdabb elhatározással rendelkezők is kezelhetetlenek, legalább az első napon. Viszont, akinek gyenge az elhatározása, az sajnos a nap végén már boldogan fog pöfékelni, hiszen neki muszáj dohányoznia, hogy a környezete el tudja viselni. Ezzel nem azt érte el, hogy le fog szokni, hanem azt a hitét erősíti, milyen jó is a társadalomnak, hogy ő dohányzik :)

3.) A TAPASZtaltak:

Na ez talán a legdrágább, és a statisztikák szerint csak nagyon kis mértékben hatékony módszer: a nikotin tapasz. Nem ám úgy van, hogy csak jártatom a számat, én is próbáltam, kis naivan (mint ezt már írtam). Kaptam egyet ajándékba anno, mint kiderült, allergiás voltam/vagyok rá. A karom viszketett alatta, és hólyagos lett, de nem baj, mert ez nagyon jó, nem is kívánom a cigit (csak egy fél dobozzal szívtam el mellette). Persze, ez csak egy darab volt... aztán vettem egy egész dobozzal, Nikorettet, első lépéseset, de sajna attól csak még rondább lett a kezem, és nem is lehetett olyan jó, mint a másik, mert még többet cigiztem mellette...

Azt kell mondanom, könnyű leszokás létezik, csodamódszer nincs. Rendet kell tenni a fejben, mert minden ott dől el. Ha valaki nem akar igazán leszokni, kár kidobni hülyeségekre a pénzt: dohányozzon inkább...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése